18 jaar of ouder?
Sorry, je moet 18 jaar of ouder zijn om de website te bezoeken.
Na een rit vol spanning en sensatie is de winnaar van de KETEL 1 Shake Off bekend: Restaurant Wollegras uit Weiteveen (Emmen). Met een Hard Lemonade mix die passievrucht en kombucha bevat, zijn zij door een vakkundige jury gekozen tot de nummer één.
Via een spectaculaire digitale finale vanuit de Nolet Studio in Schiedam streden de vijf finalisten maandagavond 10 mei om de hoofdprijs met hun eigen Hard Lemonade mix: Flying Dutchmen Cocktails, Restaurant Het Hooihuis, Restaurant Wollegras, Tales & Spirits en Vic’s Bar. De jury – bestaande uit cocktailgoeroe Arno van Eijmeren van Barrelproof Company, de Rotterdamse chefkok/ kunstenaar Job Pattinasarany van onder andere 24Kitchen en cocktailjournalist Ingmar Voerman – koos de Hard Lemonade creatie van Restaurant Wollegras unaniem tot winnaar. ‘Een lust voor het oog en met een explosieve smaak- en geursensatie ineen’, aldus de jury.
Nolet introduceerde de zonnige en frisse KETEL 1 Hard Lemonade vorige zomer in Nederland binnen de nieuwe merkstrategie van KETEL 1: ‘1 For All’. Hard Lemonade is een eenvoudig zelf te maken mix met KETEL 1 Original, citroensiroop, bruisend water, een schijfje citroen en limoen en lekker veel ijs. In losse glazen of een pitcher om te delen met vrienden. Deze mix staat centraal in de KETEL 1 Hard Lemonade Shake Off competitie, die Nolet afgelopen februari startte om de horeca te ondersteunen in coronatijd en samen iets leuks te organiseren. De opdracht: welk horecateam bedenkt de beste Hard Lemonade mix met in ieder geval KETEL 1 jonge jenever en bruiswater?
Uit alle hoeken kwamen in totaal ruim honderd Hard Lemonade video-inzendingen binnen. Bob Nolet: ‘We hebben veel fantastische recepten voorbij zien komen. Genoeg inspiratie voor onze horeca-partners om KETEL 1 Hard Lemonade op de kaart te zetten, juist nu we de eerste voorzichtige tekenen van versoepelingen voor de horeca zien.’ Het KETEL 1 Shake Off team bezocht deelnemers in het hele land en voorzag hen van een deelnamepakket met alle ingrediënten om de klassieke Hard Lemonade te maken: KETEL 1 Original, Pinkyrose Straight Lemon, bruisend water, stirs, bamboe rietjes en de ‘1 For All’ pitcher om de serve in te presenteren.
Uit alle inzendingen selecteerde de vijf finalisten op basis van de Shake Off-criteria smaak, presentatie, creativiteit en teamprestatie. Wat is het verhaal achter de serve, hoe wordt die gemaakt en hoe ziet die eruit? Helemaal in stijl met de nieuwe merkstrategie van ‘1 For All’.
Het hoge niveau van de finalisten zorgde voor een spannende grote finale op maandag 10 mei, die live werd gevolgd door een grote schare (fans van de) deelnemers. Naast € 2.000 krijgt winnaar Restaurant Wollegras de KETEL 1 Hard Lemonade Truck op het eigen terras, zodra het weer mag. Mét de eigen, winnende Hard Lemonade op de tap. Geëindigd op de tweede plaats is Tales & Spirits uit Amsterdam met een mooie kraakheldere en complete Hard Lemonade met perzik en verbena. De derde plaats is voor Vic’s Bar uit Amsterdam met een originele aziatische cocktail met 5 soorten peper en jasmijn. Finalisten Restaurant Het Hooihuis uit Roosendaal en Flying Dutchmen Cocktails uit Amsterdam vielen net buiten de prijzen, maar staken ook veel mankracht, tijd en creativiteit in het maken van hun Hard Lemonade. Restaurant Het Hooihuis kwam na uitgebreid experimenteren tot de Samen1: een Hard Lemonade-mix van KETEL 1 en bruiswater met siroop van kardemon, venkelzaad, perensap, verse pee en een sap van limoen. Flying Dutchmen koos watermeloen als hoofdingrediënt voor hun ‘Tajin Hard Lemonade’, gepresenteerd in een knallende, kleurrijke video vol humor, geïnspireerd op de jaren tachtig.